måndag, december 10, 2007

Han valde kalops

Stod bakom en snubbe i typ min egna ålder på ICA på väg hem från jobbet.

Han lastar upp den väl utvalda kollektionen för måndagskvällen på bandet. Och vad får jag se.

En Findus färdiggjorda maträtt. Nej, jag tycker inte att det är så anmärkningsvärt (mer än att de faktiskt kommer undan med att sakerna ser aptitliga ut på paketet men groteska när man väl micrat dem).

Det märkliga är hans val.

Killen lastar upp Findus färdiggjorda kalops.



Alltså det är fan helt sjukt.

Stod han där med Findus-havet av maträtter framför sig i frysdisken, tittade på urvalet (som numera faktiskt är ganska imponerade) och sen tänkte "Kalops, det är precis vad jag är sugen på"?

Eller är han bara ett tydligt exempel på att för mycket valmöjligheter ibland får folk att förvirra sig bland mångfalden och göra märkliga val?

2 kommentarer:

Anonym sa...

JAg har väl berättat om killen som trodde at kalops var en fågel?

Anonym sa...

jag trodde kalops var en skolmaträtt - enbart. däremot tror jag starkt på att valfriheten gör oss allt annat än fria. bara mycket förvirrade. därför extra imponerande att du just fattat ett så stort beslut. stolt över dig gumman även om ja kommer sakna dig både på din plats och på webben... du gör de ju bra, eller bäst.