torsdag, januari 10, 2008

Jag - den som kan dricka mest

En av de funktionerna på Facebook som både är lite småkul och som folk använder är den här där man jämför vänner. Typ vem som är smartast, snyggast, roligast och sånt.

Och det är ju kul. Jag har själv bedömt mina vänner ett par gånger.

Men vad hamnar i topp på mig? Jodå, jag är den av alla mina vänner som folk tycker kan dricka mest. Yes. På frågan "Who can drink the most", där klickar alla mina vänner Sandra.

Man undrar ju vad man har gjort för att alla klickar där?

Helt ärligt. Jag kan ju inte alls dricka mest. Jag blir ju helt störd så fort jag blir full. Babblar som en idiot, ramlar, flamsar och är allmänt högljudd. Och gör bort mig (vilket alltid är det enda jag kommer ihåg då jag också får sjuka minnesluckor).

Alltså, den som kan dricka mest borde väl vara den som pallar att dricka mycket. Det gör ju verkligen inte jag.

Även om det inte skulle vara särskilt hedrande så tror jag att frågan "Who drink the most" hade varit mer sanningsenligt att ha mig i topp på. Inte vem som kan.

För inte fan kan jag.

Vet inte om jag ska på att leva upp till det folk tycker eller försöka bygga lite mer på lite mer hedrande egenskaper såsom att jag skulle vara smart eller kreativ så att det slipper stå där tydligt och klart när jag går in på fejjan. "Den som kan dricka mest."

Undrar förresten om det finns ett samband mellan att jag upplevs som den som kan dricka mest och att det jag kommer allra sist på? Av alla 94 egenskaper som folk röstat om på mig ligger "Who is more confident" sist.

Haha, fan vad läskigt. Jag kanske ska bli nykterist.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vem får mig att skratta? Sandra! Sandra!